Foto: wethouder Jan Uitslag (links) ontvangt de folder Beleef Nieuwleusen van Ingrid Bakker.

(Beleef) Nieuwleusen zet zichzelf op toeristische kaart

NIEUWLEUSEN - Ingrid Bakker van het Nationaal Grammofoonmuseum overhandigde wethouder Jan Uitslag (toerisme en recreatie) van de gemeente Dalfsen het eerste exemplaar van de folder ‘Beleef Nieuwleusen’.

Dat gebeurde zaterdagmorgen op de jaarlijkse Meimarkt in en rond Molen Massier, in aanwezigheid van de initiatiefnemers van Beleef Nieuwleusen.

Uitstraling

“De afzonderlijke organisaties kende ik wel,” zei Uitslag, “maar zo samen in een boekje krijgt het echt uitstraling. Nieuwleusen is al lang geen dorp meer ‘onder de rook van Dalfsen’. Het zou mooi zijn als nog meer partijen zich aansluiten, zodat steeds meer mensen Nieuwleusen leren kennen en waarderen.” Ooit heeft iemand gezegd ‘de eerste toerist in Nieuwleusen moet nog gevonden worden,’ maar deze uitspraak klopt nu zeker niet meer.

Beleef Nieuwleusen

Onder de verzamelnaam ‘Beleef Nieuwleusen’ werken zes cultureel-toeristische organisaties al geruime tijd samen. Ze overleggen, stemmen af en maken plannen om Nieuwleusen aantrekkelijk te maken voor toeristen en andere bezoekers. Nu hebben deze organisaties een folder laten drukken, waarin hun activiteiten worden toegelicht. Gezamenlijk bieden ze een attractief overzicht van wat Nieuwleusen heeft te bieden op toeristisch, cultureel en recreatief terrein. Het nieuwe boekje telt zestien pagina’s op een handzaam A6-formaat en is voor Nieuwleusen de eerste echte toeristische folder. Het geeft een overzicht van wat er voor bezoekers, toeristen en dagjesmensen te doen is in en rond het dorp.

Initiatiefnemers

De initiatiefnemers zijn Molen Massier, atelier Vrolijk met Verf, natuurboerderij BalkInn, zalencentrum ’t Witte Peerd, het Nationaal Grammofoonmuseum, streekmuseum Palthehof, de horecagelegenheden Restaurant LIV en Proeflokaal Zuid en Camperplaats Vechtdal. Zij beseften dat Nieuwleusen van oudsher misschien geen dorp was met aantrekkelijke toeristische attracties, maar dat het de laatste jaren steeds meer te bieden heeft op dit terrein. Ze voeren niet voor niets het motto ‘Tussen Vecht en Reest beleef je het meest.’ De initiatiefnemers hebben de laatste jaren heel wat werk verzet om Nieuwleusen op de toeristisch-recreatieve kaart te zetten. Bij elkaar is dat voldoende voor een ‘dagje Nieuwleusen’, zoals de folder laat zien. De gedachte achter de kleurenfolder is dan ook dat Nieuwleusen genoeg te bieden heeft voor een dagdeel of een dagje uit: een aantrekkelijk reisdoel voor bezoekers uit de wijde regio en misschien zelfs uit het hele land.

Verspreiding

De folder wordt vanaf nu in een groot gebied rond Nieuwleusen verspreid op campings, B&B’s, hotels en andere toeristische voorzieningen. Meer informatie op de website www.beleefnieuwleusen.nl

 

 

 

Klik op de afbeelding voor een vergroting.
Delen:

De Dalfser Marskramer

Verschijnt iedere dinsdag in een oplage van 22.900 exemplaren in Ankum, Balkbrug, Dalfsen, Hasselt, Hoonhorst, IJhorst, Lemelerveld, Nieuwleusen, Oudleusen, Rouveen, Staphorst, Vinkenbuurt en Witharen.

© - Ontwerp & realisatie: FIZZ | Digital Agency