Foto: Archieffoto Rabobank Clubkas Campagne

Rabobank Clubkas Campagne van start: 175.000 euro voor clubs

VECHTDAL - REGIO -  De Rabobank Clubkas Campagne gaat vandaag (1 februari) van start. Lokale sport-, muziek- en cultuurclubs kunnen zich tot 1 maart aanmelden om hun clubkas aan te vullen.

Rabobank Vaart en Vechtstreek organiseert twee keer per jaar een campagne, waarbij leden van de Rabobank een aanzienlijk bedrag mogen verdelen onder lokale verenigingen en stichtingen. In het voorjaar gaat dit geld naar clubs met de focus op sport en ontspanning, de Rabobank Clubkas Campagne. In het najaar ligt de nadruk op maatschappelijke en buurtversterkende organisaties onder de noemer Rabobank Coöperatie Weken.

Stimuleren verenigingsleven
Het stichtings- en verenigingsleven speelt een belangrijke rol in de lokale leefomgeving. Het brengt mensen bij elkaar en geeft iemand de kans om zijn of haar talent op het gebied van sport, muziek of cultuur te ontwikkelen. Daar levert de Rabobank graag haar bijdrage aan en daarom organiseert ze de campagnes.

Inschrijven vanaf 1 februari
Clubs kunnen hun bestedingsdoel bepalen en mee doen. Vanaf vandaag, vrijdag 1 februari kunnen verenigingen en stichtingen die bankieren bij Rabobank Vaart en Vechtstreek zich inschrijven voor de Rabobank Clubkas Campagne. Met deelname aan deze campagne snijdt het mes aan twee kanten: enerzijds wordt de zichtbaarheid van de verenigingen en stichtingen vergroot, anderzijds maken zij kans op een mooi geldbedrag. Dit jaar is 175.000 euro beschikbaar. Dit bedrag wordt verdeeld door de leden van Rabobank Vaart en Vechtstreek. Zij kunnen stemmen op verenigingen die zij een warm hart toedragen. Zo houdt de coöperatieve bank het verdelen van haar sponsorgelden transparant en van iedereen.

Campagne voeren
Hoe zorgen clubs ervoor dat leden van Rabobank Vaart en Vechtstreek op jouw club gaan stemmen? Campagne voeren en zichtbaar zijn is ontzettend belangrijk. Gebruik daarbij #clubhart in alle uitingen, zodat je als club goed vindbaar bent. Verover vervolgens de harten van de leden van de Rabobank door te laten zien waarom jullie het geld zo hard nodig hebben. Zowel online als offline. Om verenigingen en stichtingen te helpen bij het promoten van hun club, stelt de Rabobank promotiepakketten beschikbaar met handige hulpmiddelen. Deze staan op de website van de Rabobank Clubkas Campagne. Volg daarnaast de Facebookpagina van Rabobank Vaart en Vechtstreek, zodat je niets mist van de Rabobank Clubkas Campagne.

Bonusprijzen
In totaal is er 175.000 euro beschikbaar voor het lokale verenigingsleven tijdens de Rabobank Clubkas Campagne, waarvan 165.000 euro wordt verdeeld door de Rabobank leden. Omdat een goede campagne tijd en energie kost, zijn er daarnaast in totaal tien bonusprijzen beschikbaar van 1.000 euro voor de meest ‘hartverwarmende campagne’ en ‘jeugdige video’. Je kunt als club dus 1.000 euro extra krijgen bovenop het bedrag wat je ontvangt vanuit de ontvangen stemmen.

Hoe werkt het?
Meer dan 20.000 leden van Rabobank Vaart en Vechtstreek ontvangen een stemkaart en verdelen vijf stemmen via een online stemtool. Dit gebeurt van 15 maart tot en met 1 april. In totaal wordt er 165.000 euro verdeeld over alle deelnemende verenigingen en stichtingen. Hoe meer stemmen, hoe hoger het bedrag voor de clubkas van de deelnemende club. De waarde van een stem wordt berekend door 165.000 euro te delen door het totaal aantal uitgebrachte stemmen. Ieder lid verdeelt vijf stemmen, waarbij maximaal twee stemmen op dezelfde club gegeven mogen worden. Maak dus jacht op de zwevende kiezer.

Meestemmen
Klanten van Rabobank zijn niet automatisch lid. Zij kunnen dit kosteloos aanvragen. Als jouw achterban dit voor 15 februari doet dan kunnen zij jouw club ondersteunen. Communiceer dit dus op tijd naar jouw achterban.

Informatieavond
Op dinsdagavond 12 februari vindt er een voorlichtingsavond plaats in de Gashouder in Dedemsvaart, om 20.00 uur. Inloop vanaf 19.30 uur. Tijdens deze avond worden de details van de Rabobank Clubkas Campagne verder toegelicht aan verenigingen en stichtingen die willen meedoen. Daarnaast worden er tips &tricks voor het succesvol campagne voeren en is er ruimte voor het stellen van vragen. Clubs kunnen zich voor de informatieavond aanmelden via: www.rabobank.nl/vvs.

Meld je aan
Meld jullie club nu aan en begin vast met campagne voeren Verenigingen en stichtingen waarbij sport, muziek of cultuur centraal staat en bankieren bij Rabobank Vaart en Vechtstreek, kunnen zich vanaf heden inschrijven via www.rabobank.nl/vvs. Aanmelden kan tot 1 maart 2019.

Delen:

De Dalfser Marskramer

Verschijnt iedere dinsdag in een oplage van 22.900 exemplaren in Ankum, Balkbrug, Dalfsen, Hasselt, Hoonhorst, IJhorst, Lemelerveld, Nieuwleusen, Oudleusen, Rouveen, Staphorst, Vinkenbuurt en Witharen.

© - Ontwerp & realisatie: FIZZ | Digital Agency