Foto: De sprekers op de informatieve avond bij Arcabo.

Adriaan Visser: ‘Regio belangrijk voor ambities van PEC Zwolle’

NIEUWLEUSEN - NIEUWLEUSEN – Het was een even geslaagde als informatieve avond die het CDA Dalfsen donderdagavond had georganiseerd in het bedrijfspand van Arcabo in Nieuwleusen. Vanuit het thema ‘Het succes van sport en ondernemen’ vertelde gastspreker Adriaan Visser, voorzitter van PEC Zwolle, over de rol die sponsors spelen in de ontwikkelingen binnen ‘zijn’ club. “Het streven is een stabiele organisatie met een omzet van 14 miljoen euro en een achtste tot twaalfde plek op de ranglijst van de Eredivisie”, zette hij uiteen. “De regio is daarbij een belangrijk fundament.”

Vanuit het thema ‘Het succes van sport en ondernemen’ vertelde gastspreker Adriaan Visser, voorzitter van PEC Zwolle, over de rol die sponsors spelen in de ontwikkelingen binnen ‘zijn’ club. “Het streven is een stabiele organisatie met een omzet van 14 miljoen euro en een achtste tot twaalfde plek op de ranglijst van de Eredivisie”, zette hij uiteen. “De regio is daarbij een belangrijk fundament.”

Ondernemers en bestuurders van (sport-)verenigingen gingen met elkaar in gesprek over het thema ‘Ondernemers zijn bepalend voor de toekomst van de sport’. Niet bepalend, maar ondersteunend was de visie van Egbert van de Velde, voorzitter van Ondernemersclub HHC (OHC). Sjouke Kooistra dachht daar namens volleybalvereniging Flash Nieuwleusen toch iets anders over. Zestig procent van de inkomsten van de club wordt binnengebracht door sponsoren. Gedeelde conclusie was dat dit afhankelijk is van de ambitie van de sportclub.

Spreekstalmeester Maurits von Martels vroeg de ondernemers naar hun visie op sponsoring. “Je wilt iets doen voor de leefbaarheid in het dorp en zoekt dan een vereniging die past bij je eigen bedrijf en je persoonlijke drive”, aldus Patrick Grobbee, directeur van Sercodak in Lemelerveld. Zijn keuze voor de handbaldames uit Dalfsen sloot aan bij zijn wens tot naamsbekendheid en de gehele opzet van team en organisatie sloot aan bij de lijn van zijn eigen bedrijf, legde hij uit. Rijk Houthuijzen, generaal manager van Arcabo, beaamde dat persoonlijke betrokkenheid bij de sport bepalend is voor de keuze voor sponsoring. “Daarbij sponsoren we ook de Oranjefeesten, waarbij we alle betrokken verenigingen helpen. Dat is voor ons een goede manier om bij te dragen aan de leefbaarheid van Nieuwleusen.”

Voorafgaand aan het inhoudelijke deel van de avond konden de aanwezigen kijken naar een presentatie over het ontstaan en de ontwikkelingen van Arcabo, met vestigingen in Nieuwleusen en Heerenveen. De directie verzorgde na de presentatie een rondleiding door de showroom en de fabriek.

 

Delen:

Tip de redactie

Heb jij nieuws voor de Dalfser Marskramer? Laat het ons weten!

Lees meer

De Dalfser Marskramer

Verschijnt iedere dinsdag in een oplage van 22.900 exemplaren in Ankum, Balkbrug, Dalfsen, Hasselt, Hoonhorst, IJhorst, Lemelerveld, Nieuwleusen, Oudleusen, Rouveen, Staphorst, Vinkenbuurt en Witharen.

© - Ontwerp & realisatie: FIZZ | Digital Agency